home is where your heart is

Anna, 22 år, skrattar 85% av dagen, inte särskilt bra på matte, är bättre på att rimma och planera. Tycker inte om julen, fast egentligen gör jag nog det. Älskar mycket och rätt så lätt. Ibland för lätt. Oftast efterklok än innanklok, fast jag alltid tipsar mina vänner om att alltid tänka före. Man lär sig det där. Det första jag gör varje morgon under vinterhalvåret är att tända 3 ljus för att jag inte vaknar av att solen lyser in. Med det sagt, en soldyrkare. Fixade skolan och allt det där, flyttade till egen lya och lärde mig att leva själv, skaffade jobb och blev bekväm i vardagen. Sen slog det mig att jag måste göra dröm till verklighet alldeles, alldeles själv. Så jag sökte en tjänst som reseledare till säsongen 2015. Och ett par dagar efter en intervju i Stockholm ringdes det på min telefon, de ville anställa mig för en tjänst i Grekland från maj till oktober. Låter kanske enkelt, lite för bra för att vara sant. Men så är känslan, när något känns så rätt så blev det enkelt och så lätt. Hör mig själv säga (efter både intervju och ett halvt telefonsamtal på rikssvenska) med min kära östgötska "naae äre sant?? Ameh guuuuw så roawlitt!!".
 
Det är svårt att greppa vilket stort äventyr och framförallt vilken stor utmaning som väntar på mig. Men jag kan knappt bärga mig till dagen jag landar på min destination. Happiness overload.
 
Allmänt | grekland, snabbinfo | |
Upp